Klantinformatie

Bestellen en levering

Een bestelling plaatsen is zeer eenvoudig voor zowel particulieren als bedrijven.

– Via de keuzehulp of het assortiment wordt u naar een geschikt artikel geleid. Selecteer het artikel, de maat en vul de hoeveelheid in, klik daarna op ‘in winkelmand’.

– U kunt vervolgens opnieuw een artikel kiezen of verder gaan naar ‘winkelmand bekijken’. In het winkelmandje kunt u nog wijzigen aanbrengen en vervolgens verder gaan naar ‘bestelling afronden’

– Controleer uw adresgegevens en maak bij voorkeur een account aan, dit maakt het raadplegen en herhalen van uw bestelling heel eenvoudig.

Na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling binnen 1-3 werkdagen verstuurd. We streven ernaar alle artikelen ruim op voorraad te hebben. Indien een artikel niet op voorraad is ontvangt u hiervan bericht. U ontvangt een email wanneer uw bestelling verstuurd is. Als uw bestelling in uw account de status ‘verzonden’ heeft maar u deze nog niet heeft ontvangen, kunt u het beste nog een paar werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen doet PostNL in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling.

De standaard verzendkosten zijn 2,95, voor pakketten is dit 4,95 en vanaf 50,- is de verzending gratis (binnen Nederland). Uw bestelling wordt verstuurd met PostNL. Dit gebeurt doorgaans binnen 24 uur. Indien u niet aanwezig bent wordt een 2e bezorgpoging gedaan of wordt er afgeleverd bij uw medebewoners of bij uw buren. Een bericht hiervan wordt bij u achtergelaten.

U kiest een product door op de homepage uw vloertype te kiezen. Vervolgens kiest u het type onderstel en hierna worden de doppen getoond die geschikt zijn voor uw meubel. Voor speciale toepassingen geven we u graag advies.

Bij elk artikel en onder het kopje ‘meten en monteren’ vindt u toelichting bij het meten en speciale linialen die u kunt uitprinten en uitknippen. Hiermee meet u de benodigde maat. Let erop dat de afdruk niet verschaald wordt door de printer. U kunt natuurlijk ook een schuifmaat gebruiken of liniaal.

Kijk eerst bij andere artikelen met dezelfde toepassing, daar kunnen meer maten mogelijk zijn. Voor bijzondere maten of toepassingen kunt u ons een email sturen met een omschrijving van wat u zoekt.

Betalen

U kunt op de volgende manieren betalen:

IDEAL
Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling verrichten via uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligingsmethodes van uw bank.

Creditcard
t.w. Mastercard, Visa en American Express.

PayPal
Eenvoudig betalen via uw Paypal account

Vooruitbetalen
U maakt het bedrag over onder vermelding van het ordernummer op rekeningnummer
Rabo: 1174.64.112 tnv Floorfriendly
IBAN: NL18 RABO 0117 4641 12
Na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling verwerkt en verstuurd.

Betaling in overleg
Alleen te gebruiken door partners of door bedrijven en instellingen wanneer betaling vooraf niet mogelijk is. Er dient altijd contact te zijn geweest.

Floorfriendly maakt gebruik van de diensten van Mollie Payments, een gerenommeerde betaalprovider. Zij verzorgen het beveiligde betaalverkeer van Nederlands grootste online verkopers.

De vermelde prijzen zijn incl. 21% BTW

Bankgegevens:

IBAN Nummer:  NL18RABO0117464112 tnv Floorfriendly te Brielle
BIC nummer: RABONL2U

Een bestelling via onze website is snel geplaatst maar Floorfriendly komt ook graag tegemoet aan de eigen manier van inkopen en bestellen. Wanneer online bestellen niet mogelijk is vragen we u graag contact met ons op te nemen. In overleg kan dan eenvoudig worden besteld.

Retour sturen of annuleren

Om verschillende redenen kan het voorkomen dat u de geleverde artikelen wilt ruilen. Indien een verkeerd product of een verkeerde maat is besteld kunt u uw bestelling kosteloos retourneren via ons antwoordnummer. U doet het volgende:

Bij uw bestelling wordt standaard een retourformulier meegestuurd (achterzijde pakbon) vul deze zorgvuldig in en sluit hem in bij de retourzending. Zonder ingevuld formulier kunnen wij uw zending niet verwerken. De artikelen dienen ongebruikt te zijn en in de originele verpakking.

Meestal kan een artikel eenvoudig en kosteloos worden geruild voor een andere maat. In afwijkende situaties wordt contact met u opgenomen. Een retourzending wordt binnen 3-5 werkdagen verwerkt en verstuurd.

Indien het product niet aan uw verwachtingen voldoet heeft u het recht op restitutie binnen 20 dagen. U kunt kosteloos retour sturen via ons antwoordnummer. De artikelen dienen ongebruikt te zijn en in de originele verpakking. U doet het volgende:

Bij uw bestelling wordt standaard een retourformulier meegestuurd (achterzijde pakbon) vul deze zorgvuldig in en sluit hem in bij de retourzending. Zonder ingevuld formulier kunnen wij uw zending niet verwerken. De artikelen dienen ongebruikt te zijn en in de originele verpakking

Uw retourzending wordt binnen 3-5 werkdagen verwerkt waarna het creditbedrag op uw rekening wordt overgemaakt.

Account

Geen probleem, HIER kunt u het wachtwoord opvragen.

Klik HIER om in te loggen op uw account, in het overzicht kunt u eenvoudig wijzigingen aanbrengen

Klik HIER om in te loggen op uw account, klik op ‘bestellingen’ voor een overzicht. Per bestelling zijn diverse acties mogelijk waaronder ‘bekijken’ of ‘bestel opnieuw’.

Bestellingen voor 2018 kunt u bekijken maar de artikelen moeten opnieuw in het winkelmandje worden geplaatst. Neem contact met ons op voor informatie over bestellingen van vóór 2013.

Bestellen zonder account is mogelijk maar we adviseren voor uw gemak om wél een account aan te maken. Onze producten zijn specifiek en maatgevoelig, u kunt dan later altijd terugvinden wat u besteld heeft. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en nimmer gedeeld met derden.

Als nieuwe klant heten we u van harte welkom! Klik HIER om u aan te melden.

Leuk dat u weer terug bent! In het verleden heeft u al eens een account aangemaakt, klik HIER om uw inloggegevens op te vragen.

Als u HIER géén wachtwoord kunt opvragen is de kans groot dat er een typefoutje in uw gegevens staat of dat er geen account is aangemaakt. Neem contact op met de klantenservice.

Projecten

Wanneer niet duidelijk is welk artikel er nodig is geven we u graag advies. Een praktische werkwijze daarvoor is wanneer wij een bestaande/oude voorbeelddop krijgen toegestuurd met een omschrijving van de situatie (soort vloer / soort ruimte). Dit kan ongefrankeerd verstuurd worden naar:

Floorfriendly
tav Klantenservice
Antwoordnummer 469
3220 VE  Brielle

Een e-mail voorzien van foto’s en maatvoering kan ook. Aan de hand hiervan kan, geheel vrijblijvend, een product worden geadviseerd.

Een bestelling via onze website is snel geplaatst maar Floorfriendly komt ook graag tegemoet aan de eigen manier van inkopen en bestellen. Wanneer online bestellen niet mogelijk is vragen we u graag contact met ons op te nemen. In overleg kan dan eenvoudig worden besteld.

Artikelen en Montage

Als u per abuis verkeerd gemeten heeft lossen we dat graag voor u op. U kunt een product kosteloos retour sturen naar ons antwoordnummer. U doet het volgende:

Bij uw bestelling wordt standaard een retourformulier meegestuurd (achterzijde pakbon) vul deze zorgvuldig in en sluit hem in bij de retourzending. Zonder ingevuld formulier kunnen wij uw zending niet verwerken. De artikelen dienen ongebruikt te zijn en in de originele verpakking.

Als u twijfelt aan de nieuwe maat kunt u evt een oude voorbeelddop meesturen ter controle. Vermeld dit op het formulier.

Meestal kan een artikel eenvoudig en kosteloos worden geruild. In afwijkende situaties wordt contact met u opgenomen. Een retourzending wordt binnen 3-5 werkdagen verwerkt en verstuurd.

De montage van onze producten is heel eenvoudig, een tang, hamer of schroevendraaier is doorgaans het enige dat u nodig heeft. Bij elke bestelling worden de montagetips meegestuurd. Meer informatie vindt u in het hoofdstuk ‘Meten en monteren

Dit is afhankelijk van een aantal dingen:  – de maat van de dop, hoe groter de dop hoe meer materiaal eronder zit. -de vloer, meer weerstand geeft meer slijtage.  – de manier van gebruik. Bij de artikelen geven we aan of een dop geschikt is voor intensief gebruik. Deze doppen hebben vaak een groot oppervlak. Het is moeilijk een gebruiksduur exact aan te geven maar kies voor een dop met vervangbare basis bij intensief gebruik.

Het is onvermijdelijk dat tijdens het gebruik een product vervuild raakt, daarom adviseren we om het product regelmatig te controleren en schoon te maken indien nodig. Vilt kan uitgeborsteld worden en wielen neemt u af met een natte doek en controleert u op zand en vuildeeltjes. Zorg voor een goede schoonloopmat bij de deur.

De vervangbare viltschijfjes hebben een kunststof rug die aangebracht wordt tijdens het spuitgieten, deze vormt één geheel met het vilt. Voor de montage is een hamer nodig om de viltschijfjes met de kunststof rug in de basisdop te klikken, deze verbinding is heel sterk. U heeft een kleine schroevendraaier nodig om het viltschijfje uit de houder te verwijderen.

Als u een dop met vervangbaar viltschijfje heeft besteld kunt u daar een losse navulling voor bestellen.  Met een letter staat achter de maat van de dop vermeld welk viltschijfje erbij hoort, type A,B,C etc.

Bijvoorbeeld de dop HRI-K: maat 16mm, viltschijfje B

U vindt dit ook altijd terug op de originele bestelling en bij het artikel in de webwinkel.  U kunt eenvoudig uw bestelhistorie bekijken door in te loggen op uw account.

Klik op onderstaande links om direct naar de losse schijfjes te gaan

– viltschijfjes (navulling)
– teflonschijfjes (navulling)
– polymeerschijfjes (navulling)

Voor de schuine achterpoten is het nodig een verstelbare dop te nemen die de hoek met vloer overneemt. Omdat er hoogteverschil is tussen een vaste dop en een verstelbare dop adviseren we u om óók voor de rechte voorpoten de verstelbare doppen te nemen. Het staat vaak ook mooier.

Er zijn dan 2 mogelijkheden: U boort bij voorkeur een gaatje in de buis of u verwijdert de stift in de glijder. De standaard maat voor het gaatje is 6mm, daar zijn de artikelen op gericht. Het boren gaat het makkelijkst met een stappenboor. Dit is een speciale boor die we u op verzoek kosteloos toesturen. U gebruikt deze boor in combinatie met een (hand)boormachine. Na ontvangst van uw bestelling en het gebruik van de boor vragen we u vriendelijk de boor weer naar ons terug te sturen met de meegestuurde retourenvelop. Stuur ons een email met uw gegevens en vermeld als onderwerp ‘stappenboor’. De boor is niet geschikt voor frames van roestvast staal (RVS) dit is bijzonder hard en vraagt om speciaal gereedschap.

Wanneer u niet wilt boren in de slede dan kunt u ook de stift verwijderen uit de glijder. Het grootste deel van de stift knipt u weg met een tang en het restant boort u weg (boor 8mm). Er blijft dan een kuiltje over op de plek waar de stift zat. Een beetje dubbelzijdig tape of flexibel blijvende lijm/kit voorkomt dat de glijder verschuift over de buis.

N.B. Artikel HSL-R is in een aantal maten zonder stift leverbaar.

Bij sommige glijders wordt een popnagel meegeleverd. Met behulp van een popnageltang wordt hiermee een heel stevige bevestiging gemaakt op een metalen buis. De nagel zet uit in de buis en de trekpen breekt vervolgens af. Hij wordt weer verwijdert door de kop van de nagel weg te boren. Let op de diameter van het gaatje in de buis bij het kiezen van de juiste popnagel.

Een huls die al met 3 spijkertjes in de stoel zit hoort specifiek bij de bestaande wielen. De stift van de nieuwe wielen past zelden of nooit door de maatgevoelige klikverbinding. U bestelt de nieuwe wielen dan met de bevestiging ‘stift + pershuls’. De nieuwe huls vervangt eenvoudig de oude waardoor een goede klikverbinding wordt gemaakt, de wielen lopen soepel. Het gat in de stoel tbv de huls is doorgaans 13mm, hier past direct de nieuwe huls in.

Een huls die al met 3 spijkertjes in de stoel zit hoort specifiek bij de bestaande wielen. De stift van de nieuwe wielen past zelden of nooit door de maatgevoelige klikverbinding. U bestelt de nieuwe wielen dan met de bevestiging ‘stift + pershuls’. De nieuwe huls vervangt eenvoudig de oude waardoor een goede klikverbinding wordt gemaakt, de wielen lopen soepel. Het gat in de stoel tbv de huls is doorgaans 13mm, hier past direct de nieuwe huls in.

Om veiligheidsredenen is het soms beter om wielen te vervangen door pootjes. Floorfriendly heeft pootjes in verschillende vormen en hoogtes om dit op te lossen. De zithoogte van het meubel blijft dan gelijk of bewust wat hoger. U vindt de pootjes HIER.

We hebben artikelen met vervangbare teflonschijfjes, die zijn glad maar ook hard en daardoor niet geschikt voor krasgevoelige vloeren. Er zijn ook doppen en glijders met een teflon-disk, de basis is dan van rubber dat overtrokken is met teflonlaag. Deze combinatie zorgt voor een goede geluiddemping op minder krasgevoelige vloeren (o.a. plavuizen).

Leisteen is doorgaans krasgevoelig ondanks dat het een ruwe vloer is. Het vilt zal sneller slijten dan op een vlakke vloer maar biedt wel goede bescherming. Kies bij voorkeur een product met vervangbaar vilt en bestel aanvullend extra losse viltschijfjes als reserve.