Floorfriendly : Veelgestelde vragen & Klantenservice

Veelgestelde vragen & Klantenservice

Bestellen & Levering

Betalen

Retour sturen of annuleren

Projecten

Artikelen & Montage


Bestellen & Levering

Een bestelling plaatsen.

Een bestelling plaatsen is zeer eenvoudig voor zowel particulieren als bedrijven.

  • U gaat naar het artikel en selecteert de maat en vult de hoeveelheid in. (zie ook: kiezen van het juiste artikel).
  • Vervolgens klikt u op ‘plaats in winkelmandje’. Controleer de artikelen die u heeft gekozen.
  • Indien u nog een artikel wilt toevoegen klikt u op ‘verder winkelen’, anders klikt u op ‘verder naar bestellen’
  • Controleer de (adres)gegevens van uw bestelling en ga verder richting de kassa om de bestelling af te ronden.

We vragen u vriendelijk om een wachtwoord te kiezen. Hiermee kunt u dan inloggen op uw account zodat een bestelling geruild, geretourneerd of later ingezien kan worden.

Wat is de levertijd?

Na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling binnen 2-3 werkdagen verstuurd. We streven ernaar alle artikelen ruim op voorraad te hebben. Indien een artikel niet op voorraad is ontvangt u hiervan bericht. U ontvangt een email wanneer uw bestelling verstuurd is. Als uw bestelling in uw account de status ‘verzonden’ heeft maar u deze nog niet heeft ontvangen, kunt u het beste nog een paar werkdagen wachten. In uitzonderlijke gevallen doet PostNL in plaats van 24 uur enkele dagen over de bezorging van een bestelling.

Verzendkosten en versturen

De standaard verzendkosten zijn 2,95, voor pakketten is dit 4,95 en vanaf 50,- is de verzending gratis (binnen nl).

Uw bestelling wordt verstuurd met PostNL. Dit gebeurd doorgaans binnen 24 uur. Indien u niet aanwezig bent wordt een 2e bezorgpoging gedaan of wordt er afgeleverd bij uw medebewoners of bij uw buren. Een bericht hiervan wordt bij u achtergelaten.

Kiezen van het juiste artikel

U kiest een product door het keuzemenu te doorlopen vanaf de startpagina. U klikt op de rode pijl met '1 type vloer', vervolgens kiest u het type onderstel, vervolgens worden de doppen getoond die geschikt zijn voor uw meubel. Voor speciale toepassingen geven we u graag advies.

Meten van de maat

Bij elk artikel en onder het kopje ‘meten en monteren’ vindt u toelichting bij het meten en speciale linialen die u kunt uitprinten en uitknippen. Hiermee meet u de benodigde maat. Let erop dat de afdruk niet verschaald wordt door de printer. U kunt natuurlijk ook een schuifmaat gebruiken of liniaal.

De maat die ik zoek staat er niet tussen

Kijk eerst bij andere artikelen met dezelfde toepassing, daar kunnen meer maten mogelijk zijn. Voor bijzondere maten of toepassingen kunt u ons een email sturen met een omschrijving van wat u zoekt.

Ik heb eerder besteld maar mijn wachtwoord wordt niet herkend

Onlangs is onze website vernieuwd, hierdoor is uw wachtwoord automatisch gewijzigd naar een éénmalig te gebruiken nieuw wachtwoord. Mocht u onze email niet hebben ontvangen klik dan hier om het wachtwoord op te vragen, vervolgens kiest u zelf een nieuw wachtwoord. Wilt u informatie over een oudere bestelling neem dan contact met ons op via email of bel naar 0181 479291.


Betalen

Betaalmethoden

U kunt op de volgende manieren betalen:

IDEAL (telebankieren). Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling verrichten via uw eigen bank. U rekent af in uw vertrouwde internet betaalomgeving, op basis van de specifieke beveiligings-methodes van uw bank.

Creditcard. t.w. Mastercard, Visa en American Express.

PayPal. Eenvoudig betalen via uw Paypal account

Vooruitbetalen. U maakt het bedrag over onder vermelding van het ordernummer op rekeningnummer
Rabo: 1174.64.112 tnv Floorfriendly
IBAN: NL18 RABO 0117 4641 12
Na ontvangst van uw betaling wordt uw bestelling verwerkt en verstuurd.

Floorfriendly maakt gebruik van de diensten van Ogone, een gerenommeerde betaalprovider. Zij verzorgen het beveiligde betaalverkeer van Nederlands grootste online verkopers. Bij de keuze voor Ideal of creditcard wordt u naar hen doorverwezen.

Informatie over (kopie)fakturen en bestellingen

U kunt eenvoudig uw bestelling bekijken door in te loggen op uw account en te klikken op ‘orderstatus’. U ziet een overzicht en achter het ordernummer staat de status vermeld. Voor een kopie faktuur selecteert u de order en klikt vervolgens op ‘factuur voor het geselecteerde’. Wilt u informatie over een bestelling geplaatst vóór 19-11-2013 neem dan contact met ons via email of bel 0181 479291.

Als bedrijf of instelling kunnen wij niet online bestellen en betalen

Een bestelling via onze website is snel geplaatst maar Floorfriendly komt ook graag tegemoet aan de eigen manier van inkopen en bestellen. Wanneer online bestellen niet mogelijk is vragen we u graag contact met ons op te nemen. In overleg kan dan eenvoudig worden besteld.


Retour sturen of annuleren

Een geleverd artikel omruilen

Om verschillende redenen kan het voorkomen dat u de geleverde artikelen wilt ruilen. Indien een verkeerd product of een verkeerde maat is besteld kunt u uw bestelling kosteloos retourneren (via antwoordnummer) door gebruik te maken van de retourbon. U doet het volgende:

  • Log in op uw account en klik op ‘orderstatus’. (klik op ‘log in‘>‘wachtwoord opvragen’ indien nodig)
  • Ga naar de betreffende order en klik op het ordernummer, klik vervolgens op ‘print retourbon’
  • Vul de retourbon in en verstuur deze samen met de artikelen volgens de verzendinstructies op de bon.

Meestal kan een artikel eenvoudig en kosteloos worden geruild. In afwijkende situaties wordt contact met u opgenomen. Een retourzending wordt binnen 2-3 werkdagen verwerkt en verstuurd.

Een bestelling annuleren

Indien het product niet aan uw verwachtingen voldoet heeft u het recht op restitutie binnen 20 dagen. U kunt kosteloos retour sturen via ons antwoordnummer. De artikelen dienen ongebruikt te zijn en in de originele verpakking. U doet het volgende:

  • Log in op uw account en klik op ‘orderstatus’. (klik op ‘log in‘>‘wachtwoord opvragen’ indien nodig)
  • Ga naar de betreffende order en klik op het ordernummer, klik vervolgens op ‘print retourbon’
  • Vul de retourbon in en verstuur deze samen met de artikelen volgens de verzendinstructies op de bon.

Uw retourzending wordt binnen 2-3 werkdagen verwerkt waarna het creditbedrag op uw rekening wordt overgemaakt.


Projecten

Begeleiding bij bestellen

Wanneer niet duidelijk is welk artikel er nodig is geven we u graag advies. Een praktische werkwijze daarvoor is wanneer wij een bestaande/oude voorbeelddop krijgen toegestuurd met een omschrijving van de situatie (soort vloer / soort ruimte). Een email voorzien van foto’s en maatvoering kan ook. Aan de hand hiervan kan, geheel vrijblijvend, een product worden geadviseerd. Contact


Artikelen & Montage

Er is verkeerd gemeten, kan er geruild worden?

Als u per abuis verkeerd gemeten heeft lossen we dat graag voor u op. U kunt een product kosteloos retour sturen door gebruik te maken van de retourbon. U doet het volgende:

  • Log in op uw account en klik op ‘orderstatus’. (klik op ‘log in‘>‘wachtwoord opvragen’ indien nodig)
  • Ga naar de betreffende order en klik op het ordernummer, klik vervolgens op ‘print retourbon’
  • Vul de retourbon in en verstuur deze samen met de artikelen retour volgens de verzendinstructies op de bon.
  • Als u twijfelt aan de nieuwe maat kunt u evt een oude voorbeelddop meesturen ter controle. Vermeld dit op de bon.

Meestal kan een artikel eenvoudig en kosteloos worden geruild. In afwijkende situaties wordt contact met u opgenomen. Een retourzending wordt binnen 2-3 werkdagen verwerkt en verstuurd.

Hoe is de montage?

De montage van onze producten is heel eenvoudig, een tang, hamer of schroevendraaier is doorgaans het enige dat u nodig heeft. Bij elke bestelling worden de montagetips meegestuurd. Meer informatie vindt u in het hoofdstuk ‘meten en monteren’.

Hoe lang gaan de doppen mee?

Dit is afhankelijk van een aantal dingen ; - de maat van de dop, hoe groter de dop hoe meer materiaal eronder zit. – de vloer, meer weerstand geeft meer slijtage en de mate van gebruik. Bij de artikelen geven we aan of een dop geschikt is voor intensief gebruik. Deze doppen hebben vaak een groot oppervlak. Het is moeilijk een gebruiksduur exact aan te geven maar kies voor een dop met vervangbare basis bij intensief gebruik.

Hebben de doppen en wielen onderhoud nodig?

Het is onvermijdelijk dat tijdens het gebruik een product vervuild raakt, daarom adviseren we om het product regelmatig te controleren en schoon te maken indien nodig. Vilt kan uitgeborsteld worden en wielen neemt u af met een natte doek en controleert u op zand en vuildeeltjes. Zorg voor een goede schoonloopmat bij de deur.

Vervangbaar vilt, zit dat wel stevig vast?

De vervangbare viltschijfjes hebben een kunststof rug die aangebracht wordt tijdens het spuitgieten, deze vormt één geheel met het vilt. Voor de montage is een hamer nodig om de viltschijfjes met de kunststof rug in de basisdop te klikken, deze verbinding is heel sterk. U heeft een kleine schroevendraaier nodig om het viltschijfje uit de houder te verwijderen.

Alleen losse viltschijfjes bestellen?

Bij alle producten met vervangbaar vilt staat bij de maat vermeld welk viltschijfje erbij hoort, type A,B,C etc. Bijvoorbeeld bij de dop HRI-K > "maat 16mm, viltschijfje B ". U vindt dit ook altijd terug op de originele bestelling. U kunt eenvoudig uw bestelhistorie bekijken door in te loggen op uw account en te klikken op ‘orderstatus’. Klik op het ordernummer voor de details van de bestelling.

De achterpoten staan schuin maar de voorpoten staan recht

Voor de schuine achterpoten is het nodig een verstelbare dop te nemen die de hoek met vloer overneemt. Omdat er hoogteverschil is tussen een vaste dop en een verstelbare dop adviseren we u om ook voor de rechte voorpoten de verstelbare doppen te nemen. Het staat vaak ook mooier.

Er zitten geen gaatjes in de buis van de slede

Er zijn dan 2 mogelijkheden: U boort een gaatje in de buis of u verwijdert de stift in de glijder. De standaard maat voor het gaatje is 6mm, daar zijn de artikelen op gericht. Het boren gaat het makkelijkst met een stappenboor. Dit is een speciale boor die we u op verzoek kosteloos toesturen. U gebruikt deze boor in combinatie met een (hand)boormachine. Na ontvangst van uw bestelling en het gebruik van de boor vragen we u vriendelijk de boor weer, kosteloos, naar ons terug te sturen. Stuur ons een email met uw gegevens en vermeld als onderwerp ‘stappenboor’. De boor is niet geschikt voor frames van roestvast staal (RVS) dit is bijzonder hard en vraagt om speciaal gereedschap.

Wanneer u niet wilt boren in de slede dan kunt u eenvoudig de stift verwijderen. Het grootste deel van de kunststof stift knipt u weg met een tang en het restant boort u weg. Er blijft dan een kuiltje over op de plek waar de stift zat. Een beetje dubbelzijdig tape of flexibel blijvende lijm voorkomt dat de glijder verschuift over de buis. N.B. Artikel HSL-R is in een aantal maten zonder stift leverbaar.

Wat is een popnagel?

Met behulp van een popnageltang wordt een heel stevige bevestiging gemaakt op een metalen buis. De nagel zet uit in de buis en de trekpen breekt vervolgens af. Dit zorgt voor een heel stevige bevestiging van de glijder aan de buis. Hij wordt weer verwijdert door de kop van de nagel weg te boren. Let op de diameter van het gaatje in de buis bij het kiezen van de juiste popnagel.

Ik heb stoelen van het merk ZUIVER met heel schuine poten, welke doppen heb ik nodig?

Op dit moment wordt een dop getest, als u wilt kunt u hieraan meedoen en vragen om een proefsetje.

Alleen losse wielen nodig, de stift is nog goed

Wielen en de stift horen heel specifiek bij elkaar. Het is een maatgevoelige klikverbinding die niet universeel is. Om die reden wordt door ons altijd een nieuwe stift meegeleverd. Bij de bestelling kiest u de bevestiging van de stift. Alleen een los wiel versturen is niet bruikbaar omdat hij zelden past op de oude stift.

Waarom wordt vilt geadviseerd voor leisteen?

Leisteen is doorgaans erg krasgevoelig ondanks dat het een ruwe vloer is. Het vilt zal sneller slijten dan op een vlakke vloer maar biedt wel goede bescherming. Kies bij voorkeur een product met vervangbaar vilt en bestel aanvullend extra losse viltschijfjes als reserve.

 
Powered by RS Creative Media eCommerce solutions | Copyright © 2006-2017 Floorfriendly